جوانی و زیبایی از نعمت‌های خدادادی است و باید برای حفظ آن تلاش کنید. افرادی که به چهره خود اهمیت می‌دهند، اعتماد به نفس بیشتری دارند. بد نیست شما هم بیشتر قدر نعمت زیبایی خود را بدانید و برای حفظ آن تلاش کنید. در این مطلب با ارائه نکته های شما را با راهکارهای زیبایی آشنا می‌کنیم تا بیشتر از جوانی خود لذت ببرید. طی این چهار هفته بیشتر به زیبایی خود اهمیت دهید تا بعد از اتمام دوران تغییرات ظاهری مثبتی را در چهره خود ببینید.

۱- گوجه‌فرنگی

۳۰ ساله ها بخوانند
لوسیون گوجه فرنگی برای پیشگیری از خشکی و چین و چروک زودرس همچنین بسیار موثر است و پوست شما را شاداب و لطیف میکند. این لوسیون به خانم های جوانی که به تازگی ۳۰ سالگی خود را پشت سر گذاشتن بسیار توصیه می شود.بسیاری از متخصص لوسیون گوجه فرنگی را بهترین روش برای جلوگیری از چین و چروک پوست صورت به افراد توصیه می کند.
برای درست کردن لوسیون گوجه فرنگی کافی است ۲عدد گوجه بردارید یکی از آنها را رنده کنید و کنار بگذارید و گوجه دیگر را در داخل خردکن به صورت مایع در بیاورید سپس یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید و کنار بگذارید.
ابتدا به مدت ۲۰ دقیقه گوجه فرنگی رنده شده را روی پوست صورت و گردن خود بمالید سپس آن را از روی پوست خود بردارید و با یک دستمال تمیز از مخلوط گوجه فرنگی و آبلیمو را برداشته و روی پوست خود بمالید و ۱۵ دقیقه دراز بکشید و اجازه دهید این مواد روی صورتتان باقی بماند، سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

۲- سیب‌زمینی

سیب‌زمینی یکی از درمان‌های عالی برای جوان‌سازی پوست است. این خوراکی پرمصرف که در تمام خانه‌ها همیشه دردسترس قرار دارد، برای پاکسازی پوست و روشن شدن پوست بسیار مفید است و خواص ضدچروک انکارناپذیری دارد.

  • می‌توانید سیب‌زمینی خام رنده‌شده یا آب آن را هر روز به‌مدت ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بگذارید؛
  • برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست یا پاک‌سازی آن و روشن‌ترشدن رنگ پوست‌تان می‌توانید به ماسک‌تان کمی آب‌لیمو هم اضافه کنید.

۳- خیار

خیار ماده‌ای است که از جوانی و سلامت پوست حمایت می‌کند و ماسک خیار به‌عنوان یکی از مؤثرترین روش‌ها و مواد درمان‌کننده جوش صورت شناخته می‌شود.

برش‌های گرد خیار را برای حداقل ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. از این ماسک را می‌توانید چندین‌بار در هفته روی پوست صورت‌تان بگذارید.

۴- عسل

برای همه عسل ماده‌ای سرشار از مواد معدنی و سایر میکروارگانیک‌های آلی است که به‌عنوان یکی از مرطوب‌کننده‌‌های پوست شناخته می‌شود. این ماده‌ی جادویی که همگی به‌خوبی آن را می‌شناسیم، می‌تواند روند بازسازی و جوان‌سازی دوباره سلول‌های پوست را سرعت ببخشد. اگر به استفاده از این ماده‌ی پرفایده عادت کنید متوجه خواهید شد که حتی روی چروک‌های عمیق هم تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد. اما یادتان باشد اگر پوست حساسی دارید، عسل گزینه‌ی چندان مناسبی برای پوست شما نیست. برای بهره‌بردن از فواید عسل برای پوست مراحل زیر را دنبال کنید:

عسل را روی پوست‌ صورت و گردن‌تان بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید؛
برای تهیه‌ی یک ماسک ضدپیری کافی است عسل و دارچین را به‌مقدار مساوی مخلوط کنید و به‌عنوان ماسک روی صورت‌تان بگذارید.

۵- ویتامین E

منظورمان از ویتامین E همین کپسول‌هایی است که در تمام داروخانه‌ها وجود دارد. می‌توانید از محتویات همین کپسول‌های دردسترسِ ویتامین E در محصولات پوستی خانگی خودتان بهره ببرید چون روند بازسازی و بهبود پوست را سرعت می‌بخشند، رنگ پوست‌تان را بازتر می‌کند و چروک‌ها را از بین می‌برد.

سعی کنید مقداری ویتامین E به محصولات پوستی خودتان مثل کرم صورت‌تان اضافه کنید یا محتویات کپسول را به‌عنوان مرطوب‌کننده روی پوست لب‌هایتان بزنید.

۶- لیموترش

این ماده‌ی ترش‌مزه یکی از بهترین مواد برای سفید کردن پوست، از بین بردن لکه های پوستی به‌دلیل افزایش سن است و در از بین بردن جای جوش و آکنه نیز مؤثر است. لیمو ترش پوست را شفاف‌تر می‌کند تا جایی‌که بعد از استفاده از آن کاملا متوجه بازتر و روشن‌ترشدن پوست صورت‌تان خواهید شد.

آب لیموترش را مانند لوسیون‌ها‌ی تونر (تونرها اثرات باقی‌مانده‌ی مواد آرایشی روی پوست را پاک می‌کنند) با کمی آب مخلوط کنید و روزانه روی صورت‌تان بمالید.

آب رسانی به پوست را فراموش نکنید

یکی از دلایل اصلی چین و چروک صورت خشکی پوست میباشد ، هر چقدر پوست رطوبت کمتری داشته باشد میزان خشکی آن زیاد میشود و چین و چروک های عمیق تری در پوست بوجود می آید.
برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست میتوانید از لوسیون گل و برگ ختمی در طول روز استفاده کنید.
برای تهیه این لوسیون ۳۰ گرم از برگ و گل ختمی خشک شده را به همراه دو لیوان آب جوشانده و آن را از صافی عبور دهید. پس از سرد شدن این جوشانده را هر شب پس از پاک کردن مواد آرایشی از صورت خود به پوستتان بمالید این لوسیون می تواند تا صبح روی پوست و صورت و گردن شما بماند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *