عوارض تزریق ژل چیست؟ 

بیشتر عمل های زیبایی مانند تزریق ژل، تزریق آنزیم و تزریق بوتاکس معمولا با عوارضی همراه است. تزریق ژل در نواحی مختلف صورت و بدن یکی از اقدامات مربوط به زیبایی محسوب می شود. مانند تمام عمل های زیبایی، تزریق ژل نیز ممکن است عوارضی را برای افراد به همراه داشته باشد. البته ناگفته نماند مسائلی مانند تورم و کبودی در چند روز اول پس از تزریق کاملا طبیعی است و جزو عوارض محسوب نمی شود. این عوارض معمولا در افراد مختلف به شیوه های مختلفی بروز می‌کند. در ادامه با ما در کلینیک دکتر امامی همراه باشید تا با عوارض تزریق ژل بیشتر آشنا شوید.

عوارض تزریق ژل

توجه به این نکته ضروری است که عوارض تزریق ژل برای همه رخ نمی‌دهد. این عوارض بسته به فرد متفاوت است و بسیاری از عوارضی که در ادامه ذکر می‌شود در افراد کمی بروز می‌کنند.

نداشتن تقارن

ناهماهنگی در ناحیه ای که ژل تزریق شده است، از مواردی است که می‌توان آن را از عوارض تزریق ژل دانست. این مورد ممکن است در تزریق ژل لب، گونه، سینه و باسن به وجود آید. این موضوع در بسیاری از مواقع و در بسیاری از شرایط برای داوطلبان رخ می‌دهد و عامل آن را می‌توان بی دقتی پزشک مربوطه در زمان تزریق در نظر گرفت. بنابراین در انتخاب پزشک متخصص دقت لازم را باید داشته باشید.

تورم و کبودی

از شایع ترین عوارض تزریق ژل نیز می‌توان به مواردی چون تورم و کبودی اشاره کرد. با این که تورم یک مسئله طبیعی است و طی مدت زمان کوتاهی برطرف می شود ولی تورم بیش از حد لب پس از تزریق موجب اختلال در روند بازگشت فرد به فعالیت های روزمره می شود. تورم بیش از حد لب پس از تزریق به علت عدم رعایت نکات مراقبتی رخ می دهد و با رعایت یک سری نکات ساده می توان جلوی تورم بیش از حد لب پس از تزریق را گرفت. دقت داشته باشید که این عارضه عجیب و دور از انتظار نیست و نباید نگرانی از بابت آن‌ داشته باشید؛ چرا که پس از گذشت مدت زمانی حدود یک تا دو هفته به طور کامل برطرف می‌شود.

تخریب پوست و بافت در ناحیه تزریق ژل به دلیل حساسیت

برخی مواقع پوست افرادی که تزریق ژل انجام داده اند، تخریب می‌شود؛ البته علاوه بر بافت پوست، می‌توان به بافت‌های تزریق شده نیز اشاره داشت. این مورد می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به حساس بودن پوست اشاره کرد.

ایجاد آلرژی در پوست پس از تزریق ژل

بروز آلرژی نیز از عوارضی است که پس از تزریق ژل در برخی افراد مشاهده شده است. آلرژی ممکن است به دلیل ناسازگاری ژل تزریق شده با پوست و بافت افراد ایجاد شود. پزشک متخصص موظف است پیش از تزریق حتما از عدم آلرژی نسبت به مواد تزریقی اطمینان حاصل کند. البته آلودگی محیط یا سرنگ نیز ممکن است در بروز آلرژی نقش مهمی داشته باشد.

عفونت کردن پس از تزریق ژل

عفونت پس از تزریق ژل، یکی از خطرناک‌ترین عوارض به حساب می آید که ممکن است گاهی پیامدهای جبران ناپذیری نیز به همراه داشته باشد. یکی از دلایل عفونت پس از تزریق ژل استفاده از مواد نامرغوب و بی کیفیت است. در بسیاری از مواقع پیش آمده است که فرد تزریق ژل را انجام داده و هیچ مشکلی در آن لحظه وجود نداشته است؛ اما پس از گذشت مدت زمانی، محل تزریق ژل با عفونت روبرو می‌شود که گاهی اوقات میزان عفونت به حدی زیاد است که فرد به جراحی نیاز پیدا می‌کند تا عفونت ایجاد شده تخلیه شود.

آلودگی محیط و سرنگ از دیگر عوامل بروز عفونت محسوب می شود. این عارضه اغلب در افرادی مشاهده شده است که از روی بی دقتی و غفلت امور خود را به دست افراد غیرمتخصص و سودجو سپرده اند. افرادی که بدون مجوز و بدون رعایت نکات و اصول در سالن های زیبایی اقدام به تزریق ژل می کنند، از عاملان ایجاد این عارضه هستند.

قرمز شدگی

قرمز شدگی پوست، از دیگر عوارض تزریق ژل به حساب می‌آید. البته این عارضه نیز چندان عجیب و دور از انتظار نیست و برای بسیاری از افراد پیش می‌آید. بهتر است در چنین مواقعی با پزشک خود مشورت کنید تا بررسی‌های لازم صورت گیرد. این موضوع باعث می‌شود از رخ دادن بسیاری از مشکلات جلوگیری شود.

احساس خارش در ناحیه تزریق

خارش نیز از عوارض شایع پس از تزریق ژل می‌باشد. این مورد عموما به دلیل استفاده از مواد نامرغوب و یا عدم سازگاری مواد با پوست رخ می‌دهد. پیش از تزریق ژل پزشک متخصص باید از سازگاری مواد با پوست اطمینان حاصل کند.

عوارض تزریق ژل به نواحی مختلف بدن

تزریق ژل یکی از اقدامات زیبایی است که باید حتما با رعایت نکات بهداشتی و تحت نظر پزشک متخصص انجام شود. متاسفانه این روزها برخی از افراد سودجو و منفعت طلب در سالن های آرایشی اقدام به تزریق ژل می کنند. اولین عارضه احتمالی در چنین روشی از تزریق ژل، بروز عفونت های شدید است. زیبایی و سلامت هرگز شوخی بردار نیست. نواحی مختلف بدن که تزریق در آنها صورت می‌گیرد، رفتار ها و عارضه های متفاوتی در آنها بروز می‌یابد. در ادامه با کلینیک زیبایی دکتر امامی همراه باشید تا به تفکیک هر یک از این بخش ها را خدمت شما عزیزان توضیح دهیم.

عوارض تزریق ژل لب

تزریق ژل لب از پرطرفدارترین روش ها برای فرم دهی و برجسته کردن لب ها به شمار می‌آید. از مهمترین عوارض تزریق ژل لب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم تقارن
  • عفونت
  • نداشتن فرم دلخواه
  • حساسیت

دقت داشته باشید که لب ها ناحیه حساسی از صورت هستند و باید کیفیت و مرغوبیت مواد تزریقی در اولویت قرار گیرد.

عوارض تزریق ژل به سینه ها

نکته‌ای که باید در مورد تزریق ژل به سینه ها بدانید، این است که این روش ماندگاری بالایی نداشته و هزینه نسبتا بالایی نیز خواهد داشت.  اما با توجه به اینکه فرم دهی مناسبی ایجاد کرده و پروسه راحتی دارد، مورد توجه قرار گرفته است.

در رابطه با عوارض تزریق ژل به سینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس درد
  • سفتی سینه
  • کبودی
  • کوفتگی
  • ناراحتی در قفسه سینه
  • ایجادحساسیت بعد از تزریق ژل
  • عفونت پس از تزریق ژل

در صورت بروز چنین عوارضی بهتر است سریعا به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *